qr-kod

pomoc-za-instalaciju-aplikacije

sadrzaj-aplikacije

Muzičko - ritmičke aktivnosti

Već u prvim godinama života dete u krugu porodice stiče prve kontakte i zvučne predstave, odnos prema muzici i smisao bavljenja njome.

Dete neosetno ulazi u svet muzike nakon rođenja, dok ga odrasli neguje (prepovija, uspavljuje) peva mu, zabavlja ga, priča mu, igra se sa njim dok mu pevaju starija deca, dok osluškuje razne zvuke tokom šetnje i sl. Od prvih meseci dete treba okružiti zvucima, omogućiti mu da stekne dovoljno zvučnih utisaka. Detetu je najbliža ona muzika na koju se njegovo uvo priviklo u ranom detinjstvu.

Za dete je od posebne važnosti negovanje izražajnog govora, zvučno bogatog i prijatnog za uvo. Detetu treba što češće pevati uz priču, pokretnu igru, sliku i kombinaciju muzike, igre i reči. Pevanje je za dete korisno jer se njegov glas čuva i ne oštećuje. Da bi dete uočilo i prihvatilo pesme neophodno je češće ih ponavljati. Dečiju aktivnost treba stalno podsticati, a jedan od načina je zvučna igračka. muzicka aktivnost

Sluh i glas deteta, kao i osećaj za ritam jesu elementi na kojima se zasniva muzičko podsticanje deteta. Muzikom u dečiji život unosimo veselje, radost, opuštenost i oduševljenje. Ako je dete već u najranijem detinjstvu okruženo dobrom i njemu bliskom muzikom ona ga vrlo brzo ispunjava, oplemenjuje, obogaćuje i podstiče razvoj njegovog emocionalnog života, intelekta, mašte, pažnje, interesa za istraživanje i stvaralaštvo.

Da bi dete razvijalo osećaj za muziku i ritam odrasli treba da:

  • obezbede povoljnu muzičku sredinu koja pruža dovoljno mogućnosti da ih dete asimiluje kroz sopstvenu igru i druge aktivnosti
  • obezbede dovoljno zvučnih predmeta finog zvuka kao što su: muzičke kutije, lutke koje sviraju, viseće zvučne predmete, zvučne igračke na povlačenje itd.
  • reaguju na dečije signale ne samo koristeći zvučne igračke, već i pevanjem koje, kao i govor, izaziva interesovanje i najčešće burno, radosno reagovanje deteta
  • zvučne predmete postave da ih dete samo može pokrenuti i izazvati zvuk
  • vode računa da zvučne igračke i drugi zvučni instrumenti budu na dovoljnoj udaljenosti od očiju deteta. Takođe treba voditi računa o dužini traka na kojima se nalaze zvučne igračke da se dete ne bi u njih zapetljalo i ugušilo
  • često menjaju vrstu zvučne igračke, da bi se na taj način vršila stimulacija sa novim izvorom zvuka
  • prilikom razgledanja slikovnica to prate muzičkim aktivnostima.