qr-kod

pomoc-za-instalaciju-aplikacije

sadrzaj-aplikacije

Pitanja odgovori

MOGUĆA PITANJA I PREPORUČENI ODGOVORI NA TEMU HIDRACIJE

BEBE

1. Dojim svoju bebu. Da li je potrebno da joj dajem i vodu?

U prvih 6 meseci ako dete isključivo sisa, nije neophodno bebi davati bilo kakvu drugu tečnost, osim ako pedijatar koji prati bebu nije drugačije savetovao.

2. Dohranjujem svoju bebu adaptiranim mlekom. Da li je to dovoljno ili je potrebno da joj dajem i vodu?

Ako vaša beba pije adaptirano mleko, svakako između obroka ponudite vodu. Najzgodnija je niskomineralizovana flaširana voda.

Priprema adaptiranog mleka može biti sa prokuvanom vodom iz česme, ali je najsigurnije podgrejati niskomineralizovanu flaširanu vodu.

3. Da li adaptirano mleko mogu da pripremam sa prokuvanom prohlađenom vodom sa česme?

Ako ste u vreme bebinih obroka kod kuće, naravno. Međutim, ako ste sa bebom napolju ili u gostima preporučujemo vam da adaptirano mleko prirpemate isključivo sa flaširanom vodom, po mogućstvu sa niskomineralnom vodom.

4. Dojim svoju bebu već šest meseci i planiram polako da joj uvedem i čvrstu hranu. Da li je moje mleko dovoljna tečnost za bebu ili ipak treba da joj dodam i vodu?

Čim započnete sa dodavanjem čvrste hrane u ishranu deteta, voda postaje neophodna. Za početak nekoliko gutljaja dnevno u nekoliko navrata između podoja ili obroka biće sasvim dovoljna količina. Prohlađena prokuvana voda sa česme je dobar izbor ako ste kod kuće. Međutim, van kuće najbolje je da koristite flaširanu vodu i to niskominireralnu negaziranu.

5. Kako da znam da mojoj tromesečnoj bebi nedostaje tečnost i šta da radim ako jeste?

Ako beba sisa, a desi se da je mokraća koncentovana, da su pelene dugo suve i fontanela uvučena, bebu treba staviti na dojku što češće kako bi nadoknadila tečnost. Ako je na adaptiranom mleku, a ima iste znake, češće pojiti vodom, sve dok se pelene ne počnu puniti bistrom mokraćom.

6. Moja desetomesečna beba povraća ima visoku temperaturu i proliv. Šta da radim?

Najbolje bi bilo da bebu što pre pogleda pedijatar. Do tog trenutka važno je da beba ne dehidrira. Ponudite joj vodu što češće, svakih 3-5 minuta jednu kašiku vode. Veoma je zgodno imati pri ruci niskominerelizovanu flaširanu vodu, iz koje možete sipati u kašiku i davati detetu.

PORODILJE

7. Kad je bolje da pijem vodu? Pre ili posle obroka?

Pijte vodu15 -20 minuta posle obroka, najbolje niskomineralnu vodu, možete u nju dodati i nekoliko kapi soka od limuna, limete, grejpa, pomorandže...

8. Koliko vode treba u toku dana da popijem kad su ovako velike vrućine?

Ako imate neko hronično oboljenje, problem sa bubrezima na primer, obavezno konsultujte lekara, koji Vam vodi trudnoću, koliko optimalno tečnosti treba da unesete u toku dana. U proseku je to između 1,8 i 2,5 litra. I nemojte čekati da osetite žeđ. Pijte vodu u malim gutljajima tokom celog dana. Najbolje niskomineralnu .

9. Dojim svoju bebu i češće sam žedna nego u trudnoći. Koliko tečnosti je optimalno da unesem u toku dana?

Vaše mleko sadrži čak 87% vode i najbolje je da u toku dana popijete 2,7 litara vode. I za vas i za vašu bebu je najbolje da to bude niskomineralna voda. Možete prokuvati vodu sa česme, ali je najbolje da pijete flaširanu vodu kako biste pratili koliko ste je u toku dana popili. Rosa je na primer veoma pogodna. Dok dojite svoju bebu, neka vam je neki napitak pri ruci, najzgodnije je flašica vode.

10. Poslednjih nekoliko dana osećam se dosta umorno i nervozno i kao da nemam dovoljno mleka. I beba je nervozna isto. Ima 2 meseca.

Postoji mogućnost da ne uzimate dovoljno tečnosti. Blaga dehidracija ne utiče značajno ni na vas ni na mleko, ali ako je ona ozbiljnija, može da pojača i izazove umor kod vas i da promeni sastav mleka i da smanji njegovu količinu. Uzimajte oko 2,7 litara vode tokom dana. Nemojte čekati da osetite žeđ, već ispijajte manje gutljaje, češće u toku celog dana. Najbolje da pijete niskomineralnu flaširanu vodu, kako biste mogli da pratite koliko ste tačno popili u toku dana.

TRUDNICE

11. Imam jutarnje mučnine. Da li će mi pomoći ili odmoći da pijem vodu?

Voda ublažava mnoge tegobe u trudnoći. Jutarnje mučnine i povraćanje posebno jer tokom njih Vaš organizam gubi tečnost (dehidrira) i neophodno je da uzimate dosta tečnosti, pre svega vodu a najbolje je uzimati niskomineralnu vodu kakva je na primer Rosa.

12. Imam problem sa opstipacijom i više ne znam kako da se izborim s tim.

Hrana koja sadrži dosta vlakana, poput voća, povrća i intergalnih žitarica, dobar je način da se reguliše rad digestivnog trakta. Takođe je vrlo važno da uzimate dosta tečnosti, po mogućstvu niskomineralnu vodu. Nemojte čekati da osetite žeđ. Uzimajte preko celog dana vodu u malim gutljajima kako biste sprečili dehidraciju. Regulisanju rada creva doprinosti i fizička aktivnost (umerene šetnje, vežbe, psihofižička priprema za porođaj ....)

13. Umam užasne glavobolje, a u prvom trimestru sam i ne bih da uzimam anlagetike.

Razloga za glavobolje može biti puno. Dobro je otkriti, obraćajući se svom lekaru, koji su uzročnici nastanka glavobolje. Možda je hrana, možda nepravilno sedenje ili spavanje, Možda dehidracija. Uzimajte tečnosti kroz voće i povrće, a najbolje da pijete dosta vode. Važno je da ona bude niskomineralna.

14. Često me iz sna noću probude grčevi u mišićima.

Najčešći uzroci nastanka grčeva u mišićima je taloženje mlečne kiseline. Češće nastaju kod trudnica, osoba koje dugo sede ili leže, kod nekih sistemskih obolenja.

Pomaže istezanje nogu, lagana opuštajuća masaža, topli oblozi na bolnom mestu. Preporučuje se pijenje dovoljno vode (oko 1,8 – 2,5 l vode), šetnje barem jednom u toku dana, topla kupka pred spavanje, uravnotežena ishrana sa što manje soli.

15. Imam česte vrtoglavice. Kako da se izborim s tim?

Vrtoglavice mogu biti znak za uzbunu. Obavezno se obratiti svom lekaru, koji će utvrditi šta je uzrok vrtoglavicama i dati rešenje za prestanak vrtoglavica, Možda je nizak ili visok krvni pritisak, možda je anemija, možda je visok ili nizak nivo šećera u krvi, možda je cirkulacija u pitanju...Ono što vi možete preduzeti je pre svega bezbednost. Kada vam se vrti i niste sigurni na nogama, sedite na prvo slobodno mesto. Čuvajte se od padova. Uvek sa sobom nosite flašicu vode, kako bi ste sprečili dehidraciju, najbolje neku niskomineralizovanu vodu.