hrana povrce

U želji da svojoj bebi obezbedite najkvalitetniji način ishrane, mamino mleko, počeli ste da vodite računa šta i koliko jedete. Bojite se da li će vaše mleko biti dovoljno kvalitetno, kao i da li će dovesti do grčeva ili alergije kod bebe. Čitate mnogo, raspitujete se, dobijate različite savete.

Mnoge mame praktično počinju da izbacuju različite namirnice iz svoje ishrane i odjednom njihova ishrana postaje jednoličina. Mesecima ne unose različite namirnice. Prestaju da jedu pasulj, grašak, kupus, kelj, ne jedu paradajz, crveno voće, citruse, ribu, izbegavaju mleko. Ili suprotno piju po 1,5 l mleka, misleći da će tako njihovo mleko postati kvalitetnije.

Zabluda je mnogo! Međutim, nema naučnih dokaza da bi iz ishrane majki koje doje preventivno trebalo izbaciti neke namirnice .

Treba da se hranite redovno, imate 5 obroka (3 glavna i 2 užine). Jedite sve ono što i inače važi za zdravu hranu, namirnice iz svih grupa (žitarice, meso, mleko i mlečne proizvode, povrće, voće, masti i ulja). Koristite jodiranu so. Začine koristite umereno. Uzimajte od 2 do 3 litra tečnosti, pre svega vode. Pijte vodu kad ste žedni. Dodajte čašu vode posle podoja. Prevelike količine vode neće povećati količinu mleka, samo će opteretiti vaš organizam. Jedite kuvanu hranu. Potrebno vam je 450 do 500 kalorija više u prvih šest meseci dojenja bebe. To ne znači da jedete za dvoje, nego da dodate neko parče hleba više (do 3 parčeta), 100 gr mesa više, jednu porciju voća, povrća ili mlečnih proizvoda.

Nemojte držati dijetu za mršavljenje tokom dojenja. Dojenje podstiče gubitak masnih naslaga, samo je potrebno da prođe neko vreme i kilogrami koje ste dobili tokom trudnoće će nestati.

Možete koristiti sve vrste namirnica. U slučaju da postoji sumnja da je neka namirnica izazvala promene u varenju kod bebe ili neke kožne promene, namirnicu isključite iz ishrane na 2 nedelje. Ako se problem ponovi, tu namirnicu isključite iz ishrane dok traje dojenje.

Izbegavajte suhomesnate proizvode, alkohol, gazirane i „veštačke“ sokove, preterane količine slatkiša, hranu koja sadrži veštačke boje i arome, zaslađivače, aditive, prženu hranu, dimljene proizvode. Nemojte koristiti nedovoljno termički obrađeno meso i nekuvana „živa“ jaja.

Smanjite količinu kofeina (do 2 male šoljice dnevno)! Kofein se izlučuje u mleko i veće količine mogu dovesti do razdražljivosti, plačljivosti i nesanice kod bebe.

Nemojte koristiti energetska pića!

Nemojte pušiti i ne dozvolite da se puši u prostoriji gde boravi beba! Ne postoji bezbedan nivo izlaganja duvanskom dimu!