mama doji bebu

Prva tri meseca beba nema uspostavljenu dnevnu rutinu koja se odnosi na dojenje i spavanje. Bebe u tom periodu retko spavaju više od 4 sata tokom jednog ciklusa, bez potrebe za hranjenjem (ukupno spavaju od 14 -18 sati). Pošto je želudac novorođene bebe mali i ne može da primi veliku količinu mleka, beba će sisati često i pomalo (https://www.halobeba.rs/dojenje-i-ishrana/sve-o-dojenju-vodic-za-mame/#koliko-je-mleka). Česti podoji u početku obezbediće stvaranje dovoljne količine mleka!

Buđenje bebe u drugoj polovini noći na 2 do 3 sata ima objašnjenje. San je u početku površan, plitak, pa prelazi u dubok , faze plitkog i dubokog spavanja kod bebe su kraće nego kod odraslih. Nakon buđenja beba ima potrebu za bliskošću i sigurnošću u maminom naručju i na dojci. Kratkotrajna buđenja nakon kojih se beba uspava, normalna su i očekivana pojava.

Navike spavanja vaše bebe rezultat su i njenog temperamenta. Postoji nekoliko načina pomoći bebi oko regulisanja ritma spavanja tokom noći:

  • Kupajte bebu u približno isto vreme
  • Igrajte se sa bebom tokom kupanja
  • Nakon kupanja , masirajte bebu ( masaža umiruje bebu , opušta i priprema za san)
  • Podojite bebu (beba treba da ima 8-12 podoja za 24 sata)
  • Neka beba isprazni dojku do kraja da bi posisala i zadnje mleko. “Zadnje “ mleko ima više masnoća, pa je beba duže sita.
  • Ako beba za svaki podoj prazni obe dojke, neka predhodno sve posisa iz jedne, pa je tek onda prebacite na drugu
  • Kada se beba noću probudi , dojite je u tihoj zamračenoj sobi sa noćnim svetlom

Obratite pažnju! Roditelji su ponekad veoma zadovoljni ako njihova beba dugo spava i neplače. Međutim, ukoliko beba ima manje od mesec dana, ne pokvasi pelene dovoljno često, pospana je i teško se budi , kratko sisa, ukupan broj obroka za 24 sata se smanjuje, tada ćete morati da je probudite da sisa! Noćni podoj je veoma važan!

Posle dva, tri meseca , ukoliko beba uobičajeno napreduje i prespava jedan duži deo noći nemojte je buditi da biste je nahranili.

Spavanje bebe može da utiče i na spavanje roditelja kao i obrnuto, iscrpljenost i neispavanost roditelja utiče na njihov partnerski odnos .

Nekoliko saveta za iscrpljene roditelje

  • Spavajte kada beba spava ili se odmarajte, nemojte u to vreme da se bavite domaćinstvom i kućnim poslovima
  • Prihvatite svaku vrstu pomoći u kući, oko kuće, oko starije dece, nabavke, itd.
  • Koristite hranu bogatu magnezijumom (spanać, grašak, banane, bademe, kakao, kefir…) Ukoliko jedete hranu bogatu prostim šećerima (slatkiši, keks, itd) ili pijete veću količinu kafe, čaja, podići ćete nivo budnosti.

Beba će prestati da se budi noću kada prestane njena potreba za noćnim podojima i kada razvojno bude spremna .